LIST vychýlil míč směřující do jamky. Hráč pak dostal 4 trestné rány

Matka příroda zase jednou ukázala svou odvrácenou tvář. Na třetím turnaji finále Web.com Tour si smlsla na Matthew Southgateovi, který na rozvojové túře letos bojuje o jednu z karet na milionářskou PGA Tour. Při puttu na birdie ve finálovém kole DAP Championship jeho míček, který už směřoval do jamky, vychýlil letící list. A protože Southgate svůj úder neopakoval, dostal na konci kola 4 trestné rány.

Pravidlo s označením 19-1 totiž hovoří jasně: Jestliže je míč v pohybu náhodou vychýlen nebo zastaven vnějším vlivem, jedná se o náhodný zásah, není to trestné a míc se musí hrát, jak leží, kromě následujících případů:

  1. Jestliže se hráčův míč po úderu jinde, než na jamkovišti zastaví ve vnějším vlivu, který se pohybuje nebo je živý, nebo na něm, musí hráč míč v poli nebo v překážce spustit, na jamkovišti umístit, co nejblíže místu, kde se vnější vliv nacházel, když se v něm nebo na něm míc zastavil.
  2. Jestliže je hráčův míč po úderu na jamkovišti vychýlen nebo zastaven vnějším vlivem, který se pohybuje nebo je živý (kromě žížal, červů, hmyzu apod.) nebo se v něm nebo na něm zastaví, rána se ruší. Míč se musí vrátit na původní místo a rána se musí opakovat.

 

Podle pravidla 19-1b Angličan ale nepostupoval. Míček po vychýlení listem nevrátil na původní místo, ránu neopakoval a místo toho dohrál do paru. Na konci kola potom z hrůzou zjistil, že k jeho výsledku se připočítají další 4 rány. Dvě trestné dostal totiž za porušení pravidla 19-1b a další dvě za podepsanou kartu s nižším výsledkem. A to přitom na osudné patnácté jamce puttoval do birdie, nakonec z ní tehdy ještě nevědomky odcházel s quadruple bogey (+4).

Trest pak potvrdil i hlavní rozhodčí turnaje. „Mattův míček byl na greenu v pohybu a byl vychýlen listem a míč v jamce neskončil. Pravidlo 19-1b vyžaduje zrušení a následné opakování rány. Matthew ale doklepnul míček do paru a pokračoval ve svém kole. Rozhodnutí přišlo poté, co podepsal skórkartu,“ řekl rozhodčí.

Celá nešťastná situace je o to horší, že Southgate byl po děleném pátém místě na předchozím turnaji devátý ve finančním žebříčku, přičemž kartu na PGA Tour si vybojuje 25 nejlepších hráčů Web.com Tour. Po eskapádě s listem se Southgate propadl na dělené dvacáté místo a před závěrečným turnajem s kartou dost hazarduje.

Turnaj DAP Championship pro něj končil tragicky. Po trestu na patnáctce zaváhal i na sedmnáctce, kde zahrál bogey a turnaj uzavřel triple bogey na osmnáctce. Kvůli 79 ranám se propadl až na dělené 64. místo z 67 hráčů startujících na tomto turnaji.

Matthew Southgate (Foto: Profimedia)

Matthew Southgate (Foto: Profimedia)


 

Autor článku: Jonáš Mencl

Sdílet

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace