Klára Spilková bude do Česka vábit golfisty ze Skandinávie a Asie

Klára Spilková bude do Česka vábit golfisty ze Skandinávie a Asie

Propagovat Česko ve světě, přilákat do jednotlivých tuzemských regionů nové turisty, ale zároveň odlehčit přeplněným turistickým místům. Taková je vize české centrály cestovního ruchu CzechTourism, která zapojí známé osobnosti sportu a kultury do projektu Ambasador. Jeho s


Propagovat Česko ve světě, přilákat do jednotlivých tuzemských regionů nové turisty, ale zároveň odlehčit přeplněným turistickým místům. Taková je vize české centrály cestovního ruchu CzechTourism, která zapojí známé osobnosti sportu a kultury do projektu Ambasador. Jeho součástí je i nejúspěšnější česká golfistka Klára Spilková. „Naše regiony potřebují silnější marketingovou podporu, která by umožnila odlehčit přeplněným či exponovaným turistickým místům. Mezinárodně uznávané osobnosti z oblasti sportu nebo kultury pozvou své zahraniční fanoušky na místa, která by možná při svém rozhodování o výběru lokalit dovolené nezahrnuli do programu,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, pod jejíž resort státní agentura CzechTourism spadá. Do kampaně, která vyjde na 22,5 miliónu korun, se zapojí například hokejista Jaromír Jágr, zpěvák Karel Gott, rychlobruslařka Martina Sáblíková, biatlonistka Gabriela Koukalová, operní pěvkyně Magdalena Kožená, veslař Ondřej Synek, fotbalisté Petr Čech a Pavel Nedvěd, cyklista Jaroslav Kulhavý, lyžařka Ester Ledecká, ale také golfistka Klára Spilková. Vítězka na okruhu Ladies European Tour by měla podle ředitelky agentury CzechTourism Moniky Palatkové velmi dobře propagovat Českou republiku zejména ve Skandinávii, ale také v Asii. „Skandinávie je jedním z nejvýznamnějších trhů pro český golf a česká golfová hřiště. A nezapomínejme také na Asii – zvláště pak Jižní Koreu,“ uvedla Palatková. [caption id="attachment_22893" align="alignnone" width="838"] Klára Spilková během prvního kola Andalucía Costa del Sol Open de Espana Femenino (Foto: Tristan Jones/LET)[/caption] Podle ní by česká golfistka neměla vyzývat zahraniční turisty k návštěvě jednoho konkrétního regionu Česka, ale měla by spíše lákat na jednotlivá golfová hřiště v různých regionech „U Kláry Spilkové nebude jednoznačná orientace na region. Ve finále ale skončíme tam, kam jsou skandinávští a asijští golfisté zvyklí jezdit – tedy do středních Čech a na Karlovarsko. Rádi bychom ale zapojili také severní Moravu,“ dodává Palatková. Spolupráce CzechTourismu s Klárou Spilkovou stejně jako s ostatními českými sportovci je velmi aktivní poslední dva roky. Do budoucna se však Palatková nebrání možné spolupráci s našimi nejlepšími mužskými golfisty, kterými jsou v současné době Stanislav Matuš nebo Filip Mrůzek. „Zatím neplánujeme spolupráci v takovém rozsahu jako s Klárou Spilkovou. Do budoucna to však vyloučené není. I tyhle věci mají svůj vývoj, a pokud tu jsou vycházející hvězdy, tak je dobré je podchytit a v pravý čas začlenit do programu,“ uzavírá ředitelka CzechTourism. Co se týče ostatních českých sportovců a umělců, jejich zacílení bude na země a regiony, ve kterých jsou dobře známí a s kterými jsou i profesně spjatí. Například Jágr bude ambasadorem v USA a ve Skandinávii, pro země Beneluxu to bude Sáblíková, pro německy mluvící země Karel Gott, Plzeňský kraj bude v Anglii propagovat Petr Čech.