HRAJTE CO NEJLÉPE: Otestovali jsme za vás

HRAJTE CO NEJLÉPE: Otestovali jsme za vás

PG PowerGolf TitanCad Zorro S Plus


VE VYŠŠÍ TŘÍDĚ ELEKTRICKÝCH GOLFOVÝCH VOZÍKŮ je v poslední době poměrně těsno. Vzhledově se všechny produkty až překvapivě podobají a podobné jsou i materiály, které jsou pro výrobu rámů použity. Obvykle to je ušlechtilá ocel u těch levnějších a titan nebo karbon u těch dražších. Na hřišti se s váhou musí poprat motor. Pokud tedy nejste zrovna technologický fajnšmekr a neujíždíte na technologiích F1, dalo by se říci, že těžší vozík s dobře propočítaným těžištěm bude nejen levnější, ale na hřišti také stabilnější. Srovnatelná je kvalita výroby a poskytovaná záruka.

Výhodami, které si tak výrobci mohou na trhu vydobýt, jsou cena, bezporuchovost nebo technologické inovace.

Hi-tech, bezporuchovost a „MADE IN GERMANY“. Možná by ani víc o testovaném kousku německé společnosti PG PowerGolf nebylo potřeba napsat. Věříte-li Němcům a tomu, že jejich vozíky nejsou čínským recyklátem a jsou navrhované, vyráběné, montované a testované na západ od našich hranic, pak se stačí podívat na záruku, cenovku a můžete mít vybráno. Ono to ale není tak černobílé a někdy můžete za nižší cenu dostat mnohem víc.

Začněme od začátku. Zorro v názvu neodkazuje na mexického lidového hrdinu, ale na systém skládání – připomíná Z. Povolíte aretační šroub rukojeti, zatáhnete, nasadíte zadní kolečka, bag a můžete vyrazit na hřiště. Otázka několika vteřin. Ve složeném stavu vám vozík v kufru auta zabere prostor o rozměrech 63 × 62 × 17 cm.

Rám sám o sobě – mimochodem s pětiletou zárukou – je vyroben z titanu. Na rozdíl od broušené oceli je lehčí, pevnější a má svou specifickou přírodní barvu. Zpestřit jej můžete výběrem až z deseti barev koleček, případně madlem s příplatkovou luxusní černou kůží prošívanou červenou nití.

Kvalitní a tiché soustrojí doplňuje silný střídavý motor a baterie s váhou pod jeden kilogram. Co vás ale asi potěší nejvíc, je „antihloupostní“ připojení baterky přes magnetický konektor. Skvělá inovace hlavně pro ty, kdo vozí baterku v bagu.

Když už mluvíme o inovacích, k těm nejzajímavějším patří možnost uchycení bagu k rámu přes silné magnety (žádné gumičky), opravdu 100% brzda, kdy vám problém může dělat jen kluzký povrch a ztráta adheze koleček, a dále elektronický stabilizátor směru jízdy. Ano, už i do golfu dorazili elektroničtí pomocníci. Zorro si tak poradí i se silným náklonem a elektronika umí dávkovat pohon pro každé kolečko zvlášť. Při jízdě po vrstevnici se tak nebudete muset s madlem prát.

Vtipnou příplatkovou výbavou je kromě polohovatelného držáku na deštník dálkové ovládání. U tohoto modelu vozík neovládáte tlačítky, ale pohybem ruky. Mávnete dopředu, a jede dopředu, mávnete doprava…

Poslední, co každého bude zajímat, je cena, jeden z trumfů německé značky. U varianty SteelCad s ocelovým rámem začíná na velice příjemných 43 990 korunách. U luxusní titanové varianty je to o něco víc, podle nás ale stále v porovnání s nejbližší konkurencí ve velmi zajímavém poměru kvalita/cena.

ZA REDAKCI GOLF DIGEST C&S nejvíce oceňujeme: Kvalitu provedení, technologické inovace, abnormální jízdní stabilitu a poměr cena/výkon

VZHLED 4,5/5
KVALITA PROVEDENÍ 5/5
BEZPORUCHOVOST 4,5/5
JÍZDNÍ STABILITA 5/5
SKLADNOST 4,5/5
CENOVÁ DOSTUPNOST 4/5